Klachtenfunctionaris Gezondheidscentrum Winsum

Inloopspreekuur klachtenfunctionaris Gezondheidscentrum Winsum

Op donderdag 30 november aanstaande houdt de klachtenfunctionaris van het Gezondheidscentrum Winsum een inloopspreekuur van 18.00 – 19.00 uur. U bent dan in de gelegenheid om eventuele klachten die u heeft over de zorgverlening aan de orde te stellen. Hoewel de medewerkers van het Gezondheidscentrum hun best doen om goede zorg te leveren, kan er eens iets zijn waar u niet tevreden over bent.  U kunt dat in een individueel gesprek kenbaar maken. Klachtenfunctionaris Hilly Mast ziet uw komst met belangstelling tegemoet. Ze zit op de eerste verdieping, bereikbaar via trap en lift. Bordjes wijzen u de weg.
De klachtenfunctionaris houdt met enige regelmaat een open spreekuur. De data worden bekend gemaakt in de Wiekslag. Daarnaast kunnen klachten gemeld worden via de website van het Gezondheidscentrum, via de link van klachtenfunctionaris. Mailen kan ook: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Voor wie liever niet de computer gebruikt ,liggen er papieren klachtenformulieren klaar bij de patiëntenbibliotheek van het Gezondheidscentrum, vlakbij de wachtkamer van de huisartsen.

Wat te doen met klachten?

Kwaliteit van zorg staat hoog in het vaandel van het Gezondheidscentrum Winsum. “Het belang van de patiënt staat bij ons voorop, de vraag van de patiënt staat hierbij centraal”, zo meldt de visie. Toch kunnen zich situaties voordoen waarin u ontevreden bent over de zorg die u ontvangt in het Gezondheidscentrum. 
Als u dit wilt aankaarten kunt u terecht bij de onafhankelijke  klachtenfunctionaris.

Vanaf 1 januari 2017 is dit mw. Hilly Mast, woonachtig in Winsum en werkzaam in Groningen bij het UMCG.

Hilly Mast



De klachtenfunctionaris probeert u zodanig te helpen dat afhandeling van uw klacht op een snelle en aangename manier gebeurt.
Het is de bedoeling dat u zich daadwerkelijk gehoord voelt. De benadering is dan ook open en persoonlijk.
Dit is in lijn met de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

Allereerst zal de klachtenfunctionaris uw verhaal aanhoren en met u bespreken wat u wenst.
Vaak zal zij stimuleren dat u met uw zorgverlener in gesprek gaat over uw onvrede.
Ze kan helpen bij de voorbereiding van het gesprek. Indien nodig kan de klachtenfunctionaris bemiddelend optreden als het gesprek niet tot een goed resultaat leidt.
Desgewenst kan zij vervolgens richtinggevend handelen wanneer patiënt en zorgverlener onverhoopt in een conflictsituatie belanden. De klachtenfunctionaris kan de weg wijzen naar een geschillencommissie.
Heeft u geen specifieke klacht, maar wel suggesties over de aanpak van de zorgverlener? Ook dan kunt u zich richten tot de klachtenfunctionaris.
Bij afwezigheid van mevr. Hilly Mast neemt mevr. Eveline van der Heijden, voormalig voorzitter van de onafhankleijke klachtencommissie, haar taken over.

U kunt gratis gebruik maken van de diensten van de klachtenfunctionaris.
Dit kan op de volgende manieren:
* Via het klachtenformulier dat u onderaan deze pagina aantreft;
* Via de rode klachtenbus in het Gezondheidscentrum, op de begane grond bij de patiëntenbibliotheek.
* Via de mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Vermeld altijd duidelijk uw telefoonnummer. U zult zo snel mogelijk gebeld worden.

U kunt hier de interne klachtenregeling Gezondheidscentrum Winsum downloaden.

 

 

 Wie is Hilly Mast?

Hilly is een inwoonster van Winsum. Zij is door het bestuur van het Gezondheidscentrum gevraagd  patiënten te begeleiden als er onvrede is over de zorg. Hilly doet dit op vrijwillige basis. Haar motief is om vanuit een onafhankelijke positie mee te werken aan verbetering van de zorgverlening van ons plaatselijk Gezondheidscentrum. Dit is in het belang van de patiënten, en ook van de zorgverleners.
Hilly werkt in het UMCG en is aldaar betrokken bij de Geneeskunde- en Tandheelkundeopleiding. Ze heeft daarnaast aan de Rijksuniversiteit gewerkt, onder meer in beleidsfuncties en in de centrale medezeggenschap. Ze heeft aan de RUG gestudeerd, alwaar ze de opleiding Psychologie en Geestelijke Verzorging heeft afgerond.
Tot slot: Hilly is getrouwd, en heeft twee kinderen. Ze ontplooit met genoegen activiteiten in het dorp: ze participeerde onder meer in een oudercommissie van Winsumse kinderopvang en in een bestuurscommissie van een basisschool. Ze is o.a. lid van de plaatselijke tennisclub, van een vrouwenkring, en van de Winsumer Cantorij. Haar hobby’s zijn onder meer: lezen, muziek maken, en fietsen door het Groninger land.

Klachtenformulier Gezondheidscentrum Winsum

Via onderstaand formulier kunt u uw klacht indienen, tevens kunt u het klachtenformulier hier downloaden.
U dient dan het formulier te deponeren in de brievenbus van het secretariaat. Het adres hiervan is: Meeden 3B, 9951 HZ Winsum. U dient dit formulier dan wel volledig in te vullen en te ondertekenen.
Wilt u liever het formulier online invullen, dan kunt u dat hieronder doen. Uw klacht zal discreet worden behandeld.
Tevens bestaat er de mogelijheid om een klachtenformulier in te vullen, welke liggen op de tafel in de patiëntenbibliotheek en deze te deponeren in de rode brievenbus aan de wand.

Klachtenformulier
Voornaam:(*)
Ongeldige invoer
Achternaam:(*)
Ongeldige invoer
Geboortedatum:(*)
Ongeldige invoer
Adres:(*)
Ongeldige invoer
Postcode:(*)
Ongeldige invoer
Woonplaats:(*)
Ongeldige invoer
Telefoonnummer:(*)
Ongeldige invoer
E-mailadres:(*)
Ongeldige invoer
Korte omschrijving van de klacht:(*)
Ongeldige invoer
Datum voorval:(*)
Ongeldige invoer
Is de klacht besproken met de betrokkene?(*)
Ongeldige invoer
Klager stemt in met een bemiddelingspoging door de klachtencommissie(*)
Ongeldige invoer
Bij een klacht is het klachtenreglement van toepassing. Dit reglement is verkrijgbaar bij de verschillende balies en in de patiëntenbibliotheek.